Tuesday, February 26, 2019

Ang Mahimayaon nga Pagbalhin sang Dagway ni Jesus

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Marso 17, 2019)
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Genesis 15:5-12, 17-18
Gindala sia sang Ginoo sa gwa kag ang Ginoo nagsiling sa iya, “Tangla ka bala sa langit kag  isipa ang mga bituon, kon maisipan mo. Ang imo mga kaliwat manginsubong sa ila kadamo.” Si Abram nagtuo sa Ginoo, kag tungod sini ang Ginoo nalipay sa iya kag ginbaton sia. Dayon ang Ginoo nagsiling sa iya, “Ako ang Ginoo nga nagtuytoy sa imo halin sa Ur sang Babilonia agod mahatag ko sa imo ining duta nga mangin-imo kaugalingon. Pero si Abram nagsiling, “O Ginoong Dios, ano ang pagkahibalo ko nga mangin-akon ini?” Nagsabat sia, “Dalhi ako diri sing isa ka tinday nga baka, isa ka kanding, kag isa ka karnero nga lalaki  nga tagtatlo ka tuig ang edad, kag isa man ka tukmo kag isa ka pating.” Si Abram nagdala sa Dios sini nga mga hayop, ginpamihak niya sila, kag ginbutang niya ang mga pinihak sa duha ka kubay nga nagaatubangay. Ang mga pispis wala niya pagpamihaka. Ang mga uwak naghugpa sa mga lawas sang mga hayop, pero ginpanabog niya sila. Sang nagahinunod na ang adlaw, si Abram natulogan sing mahamuok gid, kag may kakugmat kag kahadlok nga dumapo sa iya. Sang matunod na ang adlaw kag madulom na, sa hinali may isa ka nagaaso nga horno kag ang isa ka sulo nga nagadabdab nga nagpakita kag nag-agi sa tunga sang mga pinihak nga mga sapat. Sa sadto gid nga tion kag duog ang Ginoo naghimo sing kasugtanan kay Abram, nga nagasiling, “Nagasaad ako nga ihatag koini tanan nga duta sa imo mga kaliwat, ining duta halin sa suba sa dulonan sang Egipto pakadto sa daku nga suba sang Eufrates."

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 27:1, 7-8, 8-9, 13-14
(S) Ang Ginoo amo ang akon kapawa, kag ang akon kaluwasan.

Ang Ginoo amo ang akon kapawa kag kaluwasan; wala ako sing sin-o nga kahadlukan; ang Ginoo nagaapin sa akon sa tanan nga katalagman; wala ako sing kahadlukan. (S)
Pamatii ako, O Ginoo, sa akon pagpanawag sa imo! Kaluoyi kag sabta ako! Nagsiling ka, “Kari ka sa akon!" Nagsabat ako, "Mapalapit ako, O Ginoo." (S)
Indi ka magpanago sa akon! Indi ka magkaakig sa akon, indi man pagsikwaya ang imo alagad. Ikaw ang akon bulig, indi man ako pagbayai kag pagpatumbayai, O Dios nga akon manluluwas! (S)
Huo, sa sini nga kinabuhi makakita pa ako sang kaayo sang Ginoo sa iya mga tawo. Magsalig sa Ginoo! Magtuo kag indi magdula sing paglaum. Magsalig sa Ginoo! (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Filipos 3:17–4:1
Mga kautoran, padayuna ninyo ang pag-ilog sa akon. Ginhatagan namon kamo sang husto nga sulondan, gani, talupangda ninyo ang tanan nga nagasunod sini. Makapila ko na kamo sini ginsilingan sang una, kag karon ginasulit ko ini nga nagahibi kay madamo ang nagakabuhi subong nga mga kaaway sang krus ni Cristo. Ang ila katapusan amo ang kalaglagan, kay ang ila dios amo ang ila lawasnon nga mga handom. Ginapabugal nila ang mga butang nga ila kuntani kahuy-an, kag ang ila lamang ginapanumdom amo ang mga butang nga iya sining kalibutan. Pero, kita aton mga banwahanon sang langit, kag nagapaabut-abot kita sang pagkari halin sa langit sang aton Manlulowas nga si Ginoong Jesu-Cristo. Pagabayluhan niya ang aton maluya kag mamalatyon nga lawas, agod manginsubong sang iya mahimayaon nga lawas paagi sa iya gahom nga iya ginagamit sa pagdumala sang tanan nga mga butang. Gani, mga kautoran ko—mahal gid kamo sa akon kag nahidlaw gid ako sa inyo! Daw ano ang inyo paglipay sa akon, daw ano ang akon pagpabugal sa inyo!—hinigugma, magmalig-on kamo sa inyo pagkabuhi sa Ginoo.

Bersikulo antis ang Ebanghelyo:
Mateo 17:5
Gikan sa panganod, nabatian ang tingog sang Amay: "Amo ini ang Akon gid hinigugma nga anak, pamatii ninyo Sia."

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 9:28-36
Gindala niya si Pedro, si Juan, kag si Santiago sa ibabaw sang isa ka bakulod sa pagpangamuyo. Sang nagapangamuyo sia, nagbalhin ang dagway sang iya nawong kag ang iya bayu nagputi kag nagsilaw. Sa hinali may duha ka tawo nga nagpakighambal sa iya. Ini sila amo si Moises kag si Elias, nga nagpakita sa dagway nga mahimayaon kag nagpakighambal kay Jesus nahanungod sang iya madali na lang nga pagkapatay sa Jerusalem sa pagtuman sang tinutoyo sang Dios. Si Pedro kag ang iya mga kaupdanan natulogan sing mahamuok, pero nakamata sila kag nakita nila ang himaya ni Jesus kag ang duha ka tawo nga nagatindog upod sa iya. Sang manughalin na ang duha ka tawo kay Jesus, si Pedro nagsiling sa iya, “Manunodlo, maayo gid kay yari kita diri. Mahimo kita sing tatlo ka tolda, isa para sa imo, isa para kay Moises kag isa para kay Elias.” (Wala sia makahibalo kon ano ang iya ginahambal.) Sang nagahambal pa sia, may isa ka panganod nga nag-abot kag naglikop sa ila, kag ang mga gintuton-an hinadlukan sang ginlikupan sila sang panganod. May tingog gikan sa panganod nga nagsiling, “Amo ini ang akon Anak nga akon ginpili! Pamatii ninyo sia!” Sang pag-untat sang tingog, isahanon na lang si Jesus. Ginhipsan lang ini sang mga gintuton-an, kag sadto nga mga inadlaw wala gid sila magpanugid bisan kay sin-o sang ila nakita.

No comments:

Post a Comment