Sunday, June 6, 2021

Marso 21, 2021, Ika-5 nga Domingo sang Kwaresma

Liturhiya sang Pulong

Nahauna nga Balasahon - Jeremias 31:31-34
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 51:3-4, 12-13, 14-15
Ika-2 nga Balasahon - Hebreo 5:7-9
Sa Wala pa ang Ebanghelyo - Juan 12:26
Ebanghelyo - Juan 12:20-33

1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Jeremias nga Propeta 31:31-34
   Ang Ginoo nagasiling, “Ang tion magaabot nga magahimo ako sing kasugtanan sa mga tawo sang Israel kag sa mga tawo sang Juda. Indi ini manginkaangay sang kasugtanan nga akon ginhimo sa ila mga katigulangan sang ginpagwa ko sila sa Egipto. Bisan kaangay ako sang isa ka bana sa ila pero wala sila magtuman sina nga kasugtanan. Ang bag-o nga kasugtanan nga akon himuon sa mga tawo sang Israel amo ini: ipatudok ko ang akon kasugoan sa ila mga hunahona kag isulat ko ini sa ila mga tagipusoon. Ako ang mangin-ila Dios, kag sila mangin-akon mga tawo. Wala sing bisan isa sa ila nga magatudlo sa iya isigkatawo, kag wala sing may magsiling sa iya kasimanwa, ‘Kilalaha ang Ginoo.’ Kay ang tanan magakilala sa akon, halin sa labing kubos tubtob sa labing dungganon. Patawaron ko ang ila mga sala kay kalimtan ko ang mga kasaypanan nga ila nahimo. Ako, ang Ginoo, naghambal sini.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 51:3-4, 12-13, 14-15
(S) O Dios, tugaha sa akon ang isa ka matinlo nga tagipusoon.

Kaluoyi man ako, O Dios, tungod sang imo mapinadayunon nga gugma, panasa ang akon mga sala, tungod sang imo daku nga kaluoy! Hugasi sing lubos ang akon kalaut, kag tinloi ako sa akon sala! (S)
Tugaha sa akon, O Dios, ang isa ka matinlo nga kasingkasing, kag hatagi ako sang isa ka bag-o kag mainunongon nga espiritu. Indi ako pagtabuga sa imo atubangan, indi pagkuhaa sa akon ang imo Espiritu Santo. (S)
Iuli sa akon ang kalipay sang imo kaluwasan, kag himoa ang akon espiritu nga magmatinumanon. Dayon tudluan ko ang mga makasasala sang imo mga sugo, kag magabalik sila sa imo. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat sa mga:
Hebreo 5:7-9
   Mga utod: Sang si Jesus nagakabuhi pa diri sa duta, nagpangamuyo sia kag nag-ampo sa mabaskog nga tingog nga nagahilibion sa Dios nga sarang makaluwas sa iya sa kamatayon. Ginpamatian sia sang Dios, tungod kay mapainuboson sia kag mainampuon. Pero bisan Anak sia sang Dios, nagtuon sia sa pagkamatinumanon paagi sa iya mga pag-antos. Sang nahimpit na sia, nahimo sia nga ginagikanan sang walay katapusan nga kaluwasan para sa tanan nga nagatuman sa iya.

Sa wala pa ang Ebanghelyo:
San Juan 12:26
   Ang luyag mag-alagad sa akon dapat magsunod sa akon, agod nga kon diin ako didto man ang akon alagad.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 12:20-33
Sang piesta, may mga Griego nga nagkadto sa Jerusalem sa pagsimba. Nagkadto sila sa kay Felipe nga taga-Betsaida, sa Galilea, kag nagsiling, “Tyoy, luyag kami magpakigkita kay Jesus.” 
Si Felipe naglakat kag nagsugid kay Andres, kag sila nga duha naglakat kag nagsugid kay Jesus. Si Jesus nagsabat sa ila, “Karon nag-abot na ang tion nga pagahimayaon ang Anak sang Tawo. Nagasiling ako sa inyo sang matuod: ang isa ka binhi sang humay indi magdamo kon indi pag-ipanggas sa duta kag mapatay. Kon mapatay ini, ti, magapamunga ini sing madamo. Ang nagahigugma sang iya kabuhi madula niya ini. Ang nagasikway sang iya kabuhi sa sining kalibutan magatipig sini sa kabuhi nga wala sing katapusan. Ang luyag mag-alagad sa akon dapat magsunod sa akon, agod nga kon diin ako didto man ang akon alagad. Ang akon Amay magapadungog sa nagaalagad sa akon.”
“Karon natublag gid ang akon tagipusoon; kag ano bala ang akon isiling? Masiling bala ako, ‘Amay, ipaiway sa akon ini nga tion’? Pero amo ini ang tinutoyo sang akon pagkari, sa pag-antos sa sining tion sang kasakitan. O Amay, himayaa ang imo ngalan!” 
Dayon may naghambal gikan sa langit, “Ginhimaya ko na ini, kag akon himayaon liwat.” 
Ang mga tawo nga nagatambong didto nakabati sang tingog kag nagsiling, “Nagdaguob!” Ang iban nagsiling, “Naghambal sa iya ang isa ka anghel!” 
Pero si Jesus nagsiling sa ila, “Ini nga tingog wala maghambal tungod sa akon, kundi tungod sa inyo. Tion na ini nga pagahukman ang kalibutan. Karon ang nagagahom sining kalibutan pagadag-on. Kon ako mabayaw na gikan sa duta, buyokon ko ang tanan nga mga tawo sa akon.” (Sa iya pagsiling sini, ginpakilala niya ang sahi sang kamatayon nga iya pagaantuson.)

No comments:

Post a Comment