Saturday, August 1, 2020

Ang Reaksyon ni Herodes kay Juan Bautista

Liturhiya sang Pulong
(Sabado, Agosto 1, 2020)
San Alfonso Maria de Ligorio, Obispo kag Doktor sang Simbahan

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Jeremias nga Propeta 26:11-16, 24
   Dayon ang mga pari kag mga propeta nagsiling sa mga pangulo kag sa mga tawo, "Ini nga tawo takos pamatbatan sang kamatayon, tungod kay naghambal sia batok sa aton siyudad. Kamo gid nakabati sa iya.”
   Dayon nagsiling ako, "Ang Ginoo nagpadala sa akon sa paghambal sang tanan nga inyo nabatian nga akon ginsiling batok sa sini nga Templo kag sa sini nga siyudad. Dapat ninyo bayluhan ang inyo pagginawi kag ang mga butang nga inyo ginahimo, kag tumana ang ginasiling sang Ginoo nga inyo Dios. Dayon magabaylo sia sang iya hunahona nahanungod sa kalaglagan nga iya ginsiling nga ipadala niya sa inyo. Nahanungod sa akon, yara ako sa inyo mga kamot! Himoa ninyo sa akon ang bisan ano nga ginahunahona ninyo nga nagakaigo kag matarong. Pero tandai ninyo ini: kon patyon ninyo ako, kamo kag ang mga tawo sa sini nga siyudad may salabton sa pagpatay sang isa ka tawo nga wala sing sala, kay ang Ginoo amo ang nagpadala sa akon sa pagsiling sini tanan nga mga butang sa inyo.”
   Dayon ang mga pangulo kag ang mga tawo nagsiling sa mga pari kag sa mga propeta, “Ini nga tawo indi dapat pamatbatan sing kamatayon, kay naghambal sia sa aton sa ngalan sang Ginoo nga aton Dios.”
   Tungod kay ginbuligan ako ni Ahicam, anak ni Sapan, wala ako gintugyan sa mga tawo kag ginpatay. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 69:15-16, 30-31, 33-34
(S) Sabta ako, O Ginoo, sa tion nga luyag mo.

Luwasa ako agod indi ako magsalop sa lunang; bantayi ako agod nga indi ako maano sa akon mga kaaway, kag sa madalom nga tubig. Indi pagpalapawa ang baha sa akon, indi pag-itugot nga malumos ako sa kadadalman, ukon magsalop sa lulobngan. (S)
Pero imol ako kag nagaantos sa kasakit, itib-ong ako O Dios, kag luwasa ako! Dayawon ko ang Dios sa isa ka ambahanon, ibantala ko ang iya pagkagamhanan paagi sa pagpasalamat sa iya. (S)
Kon makita ini sang mga imol, magakalipay sila; ang nagasimba sa Dios mapalig-on. Ang Ginoo nagapamati sa mga imol, kag wala niya ginakalimti ang iya mga tawo nga nabilanggo. (S)

Aleluya:
San Mateo 5:10
   Bulahan ang mga ginahingabot kay ginatuman nila ang ginapaabot sang Dios sa ila, kay ila ang Ginharian sang langit.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 14:1-12
   Sa sadto nga tion si Herodes nga pangulo sang Galilea nakabati nahanungod kay Jesus. Nagsiling sia sa iya mga opisyales, “Ini sia amo si Juan Bautista nga nabanhaw. Tungod sini may gahom sia sa paghimo sang mga milagro.” 
   Kay ginpadakop ni Herodes si Juan, ginpusasan sia kag ginsulod sa bilangguan. Ginhimo niya ini tungod kay Herodias nga asawa ni Felipe nga iya utod. Kay si Juan Bautista nagsiling kay Herodes, “Batok sa kasugoan ang imo pagpuyo upod sina nga babayi!” Ipapatay kuntani ni Herodes si Juan, ugaling nahadlok sia sa mga Judio tungod kay ginakabig nila nga sia isa ka propeta. 
   Sa kaadlawan ni Herodes, ang anak nga babayi ni Herodias nagsaot sa atubangan sang mga bisita sa bagay nga nakunyag gid si Herodes. Tungod sini nagsiling sia, “Nagasumpa ako nga bisan ano ang imo pangayuon sa akon ihatag ko sa imo!” 
   Sa sudyot sang iya iloy nagsiling sia kay Herodes, “Ihatag sa akon karon gid ang ulo ni Juan Bautista nga nabutang sa bandihado!” 
   Si Herodes nagkasubo, pero tungod sang iya sinumpaan sa atubangan sang madamo nga mga bisita nga kaupod niya sa lamisa nagsugo sia nga tumanon ang pangayo sang lin-ay. Gani ginpapugotan niya si Juan sa bilangguan. Ang ulo gindala nga natungtong sa bandihado kag ginhatag sa lin-ay kag iya ini gindala sa iya iloy. Karon nag-abot ang mga gintuton-an ni Juan, ila ginkuha ang bangkay kag ginlubong. Dayon naglakat sila kag ginsugiran si Jesus. 

No comments:

Post a Comment